söndag 26 augusti 2007

Jaha, nu börjar jag då!


Hej!

Jag är nog ganska sen med "bloggande" va? Min kompis (web)Johan kommer garva åt mig nu. ;-) Men jag har verkligen saknat att föra någon slags dagbok + bildsamlande, så bloggformen kommer kanske funka för mig? Jag har fått barn för 5 månader sen. Världens finaste Olle-Bror! Hans pappa kommer på andra världens finaste plats... Jag jobbar ganska mycket och tar bara ut lite mammadagar. Jobbar natt när alla sover så man får någoning gjort, men det tar emot ibland. Jag har mitt eget företag, har haft i sen 2004, då jag gick ut Beckmans. Jag frilansar som art director, grafisk formgivare och illustratör. Jag är galen i inredning och mönstermixar.

Vi bor i Uppsala just nu. Erik jobbar med Jeans. Vi har letat hus i tusen år. I Stockholm, där mina föräldrar och flesta vänner bor. För en månad sen bestämde vi oss för att "byta liv". Erik kommer från Östhammar, en liten stad i Roslagen/Upplands kusten. Eriks mormor drev en barnklädesbutik mitt i Östhammar i 53 år. Och för att göra en lång historia kort:

Vi ska ta över lokalen, starta barnklädesbutik både där och framförallt på webben och flytta in i den 150 kvm stora lägenheten ovanpå! Det är ett jättejobb alltihopa. Herregud, det är hur mycket som helst.. Bebis, nytt företag (fast jag ska fortfarande jobba med mitt vanliga) och en superduperjätterenovering... Hur ska det gå?

Vårt nya företag ska heta ModelMaxi, butiken ModelMini och jag ska döpa om mitt företag till ModelForm.
...Det kommer mera... (Hoho, nu har jag börjat blogga, jippi)!

Kram då, nya bloggen! / Frida

1 kommentar:

fiazoo sa...

Det verkar som det gick även trots allt :)