söndag 27 april 2008

Skärgård och magsjuka mamman.




Med tanke på vårt icke existerande badrum (på bild i inlägget här nedanför) så kan man säga att jag var tacksam för att vi inte varit hemma i helgen, eftersom jag har legat parkerad på toagolvet med en härlig magsjuka under ett totalt värdelöst dygn... (Tack för det nyöppnade restaurangen i Östhammar)!

Vi har istället bott på Eriks familjs sommarstuga (20 min från lägenheten) medan det värsta rivningsdammet lägger sig hos oss och det är en lyx! Det är verkligen verkligen en lyx att ha skärgården/vattnet så nära som här.

Jag är väl inte direkt intresserad av fåglar mer än att rita dem som små och tjocka, (och titta på andras typiska fågel-teckningar) men herregud vilket fågel-liv det är så här års! Jag inte kunnat missa efter den här veckan!  Vi har suttit ute på verandan med infra-värme på eller nere på bryggan och lyssnat...Superhärligt, fåglarna är som galna. Grillpremiär hann vi också med, sparris, haloumi, zucchini, salladslök och goda röror! (för mig som är vego, annat för de andra).

Och ja, vi var hos pepparkaks-gubbens-loppis igen. 2 fina fynd, visar kanske i nästa inlägg?

Inga kommentarer: