onsdag 28 maj 2008

Var är kameraladdaren?! (+ Pro skater)



Jag blir vansinning! Nu har laddaren till kameran varit borta i en månad.. Jag som har så mycket att fota! Gillar inte mobilkameran.. Olle-Brors bästa lista just nu:
  1. Bilbesiktningen
  2. Skateboard
Vi tog söndag eftermiddag ledigt och åkte till Uppsala. Erik, Matte Rask och Johan som äntligen flyttat hem och börjat nya jobbet, hängde i mini-rampen  med typ tusen ungar. Jag och Olle-B gick på stan och tittade på folk och blev lite chockade över folklivet, ljuden och bilarna. Vi har varit i karantän ett tag, helt klart. Olle-Bror älskar skateboard och tror att han kan.. Totalt orädd. Oroar mig redan för framtiden! Skrubbsår, hjärnskakningar, benbrott... Hur hanterar man sånt?

** PS. Fina fyndiga skateboarden är målad av Ken Mori, designer från LA. Hittade den här.

4 kommentarer:

Fine Little Day sa...

Vilken fin skateboard! Vad kommer den ifrån?

FRIDASFINA sa...

Hejhej, hittade skateboarden på Google bildsök, via den här bloggen;

http://www.todayandtomorrow.net/tag/skateboard/

Ken Mori, designer från LA har målat. Vet inte om den är i produktion hos något märke ännu. Kanske någon annan vet?

Anonym sa...

Angående skateande, hjärnskakningar osv så blir man rätt härdad med tiden. Båda mina är sådär, tror att de kan det mesta och förstår inte vad som är farligt. Men efter att alla armar brutits och framtänderna grånat och dött av alla kraschar så inser man liksom att det inte blir värre. Eller jo, när minstingen stage-diveade från våningsängen, landade med huvudet före på en gitarr och fick två näsor var det lite ångest. Men han ser hyfsat normal ut nuförtiden, när näsan samlat ihop sig och de sex illröda strecken från strängarna försvunnit, så det var inte så farligt det heller egentligen. :-)

Låt honom trilla nu när han är liten så är inte fallhöjden så stor, och kanske lär han sig något om balans och kroppskontroll på vägen...

Och kameraladdaren. Köp en ny! Utan kamera i en månad, det är vad jag kallar ångest!

FRIDASFINA sa...

Emma, haha, härdad var ordet.. Ja då vet jag vad som väntar då.. :-) Helt rätt, nu köper jag en ny laddare! Den gamla kommer väl fram om 15 år när renoveringen börjar närma sig "färdig"...