lördag 15 november 2008

Till den barnvänliga "pop"-julen...

Ja, nu är det jul här igen! ;-) Jag har ju som sagt planer på att kombinera mina "danska jul-drömmar" (vit, silvrig, shabby chic-jul) med en glad barnvänlig pop-jul... Tänkte dela upp det "rumsvis". Här är helgens bidrag till förverkligandet av barn-pop-julen. Glad "pepparkaksgubbe-skål" i hållbar papp av Basander Lundin, 55:- / Designtorget. Och en ful-kul form av adventsljusstake från Rusta / 149:-...

* För typ 3 år sedan sålde Åhléns roliga adventsljusstakar i blank plast (vita eller röda), som såg ut som uppochnedvända "stalakiter" (?!) som hänger i grott-tak.. Vi har två vita... Bild kommer! De funkar väldigt bra till "pop" temat. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rustastaken skulle jag nog kunna tänka mig till barnens rum. Kul variant!

sara sa...

Har alltid tyckt att adventsljusstakar är bedrövligt fula, men här smälte till och med jag... Skulle nästan kunna tänka mig en sån!