tisdag 13 januari 2009

One down, one to go – Badrum






Vi är klara med lilla (= 90 cm x 2 kvm) badrummet/toaletten så när som en saknad taklist på en kortsida och ett ventil-lock. Det stora nya badrummet kommer att likna det här. Samma typ av kakel och klinker men i större dimensioner. Så här ser det ut en helt vanlig ostylad onsdagsnatt... Handukarna ligger i en smutsig hög på golvet. 2 plastkor, en helikopter och en båt + badbalja finns också här men syns inte. Tack och lov. Godnatt.

*Utanför toaletten har vi en hall med tillfälliga byråer + klädkaos. Här ska det bli bokhyllor från golv till tak sen. Härligt mycket plats för alla jobbrelaterade tidningar och böcker!

9 kommentarer:

Fine Little Day sa...

Får jag flytta in hos er sen?

Emma Busk sa...

Det ser jättefint ut! Vi håller på att planera för ett pyttebadrum i vår lägenhet och det är kul att se att man kan göra det så luftigt och öppet trots att man har begränsat med plats!

I Veras hus sa...

Jag har följt din blogg ganska länge nu, men aldrig skrivit.Jag bara tittar.Fina bilder.Najs inredning.Lammet på tavlan har en bekant gjort, Helena D Neppelberg.Hennes dotter går i min sons klass och hennes son går i min yngsta sons klass.Ja, vi bor nära varann.
Så, nu vet du att jag är en av dem som alltid kikar in, men aldrig skrivit nåt.Ha en bra dag.

Anonym sa...

Superfint badrum! Tack för en alltid lika inspirerande blogg!!

Ia sa...

Härligt med badrumsinspiration! Vi måste fixa vårat 'stora' (2,5 x 2,7m) rel snart (en stilstudie i 70-tal med kombinerad askkopp/toapappershållare och allt) och dessutom vårt lilla (1 x 1,2m) som just nu är förråd med mandalamönstrad heltäckningsmatta. Handfat är inköpt, men sedan blev det stopp. Rören går inte optimalt, och då blev det så jobbigt.
Till sommaren kanske... För små bebisar tar ju inte så mycket tid!?!

Anonym sa...

Hejsan!

jag undrar vilket klinkers ni har och var ni köpt det? Tack för inspirationen!

Mia

Anonym sa...

sjysst! lammet är så förbaskat fint. riktigt snyggt stylat med mönstret i andra tavlan till.

Anonym sa...

Tjusigt, tjusigt.

FRIDASFINA sa...

Hej alla! Tack för snälla kommentarer!

Anonym; tyvärr kommer jag inte ihåg alls vad klinkersen heter och kommer ifrån, mer än att vi köpte dem via Colorama. Men eftersom vi ska använda oss av samma typ men i andra storlekar till vårt stora badrum så kommer vi att kolla upp tillverkare/kollektionsnamn inom nån månad, då kan jag återkomma...

/ Frida