onsdag 2 december 2009

Corner views + upprepning...


Jamen, jag gillar den här bilden! :-) Den översta med mitt vas+gren-stilleben alltså, så här kommer den faktiskt igen, en favoritbild i repris, helt enkelt! Sedan jag fotade det här i förra veckan har en av de vita amaryllisarna redan slagit ut med 3 stora klockor! Jag har förresten en "kille med gitarr" också. Han kommer bli galen när han ser den här bilden, men jag tycker han är fin! :-)

Det är ganska mycket fix kvar i sovrummet: fönsterförvaringen som ska byggas klart och underredet som ska målas, en överliggande skiva till byråerna, tavlor och lampor som ska upp och såna grejer.. Men det känns rätt bra redan nu!

Det bruna quiltade sidenöverkastet + den runda kudden köpte jag på Indiska sist jag var i Uppsala. Där återupptäckte jag butiken "Herta" som har bytt lokaler (från trist galleria) till ett helt fantastiskt hus brevid Upplandsmuseet och ett av Fyrisåns vattenfall... Därifrån kommer de handblåsta glasdropparna (DAY) och hade jag råd hade hela sortimentet fått följa med hem! En annan favvobutik med tant-varning i Uppsala är Kajsa Johanna, ett mecka för alla som är lite heta på rostiga krukor och sirliga växter! :-) Ekollonet i fattigmanssilver (Housedoctor), krukor i veckad zink + div. julkulor till skyltningen i butiken följde med hem!

PS. Det är nåt med hormonerna, jag är kanske lite vresigare än vanligt? Ber om ursäkt i så fall! :-)

9 kommentarer:

mamamekko sa...

Ser verkligen hur fint ut som helst! Byrån, var kommer den ifrån? Älskar verkligen stillebenet med vaserna och grenen.
kram

Anonym sa...

Vresig??? Du har fyra :-) bara i det här inlägget, hihi! Are we on for dinner tomorrow? /Frida L

FRIDASFINA sa...

Mamamekko: Byråerna är ikeas "stolmen", http://www.ikea.com/se/sv/search/?query=stolmen&pageNumber=0

Frida: ...jamen jag måste liksom överkompensera min inre vresighet på nåt sätt. :-) :-) :-) :-)! Middag imorgon tror jag! Måste dubbelkolla med kocken, ev. ska vi till sthlm, men äta måste man ju ändå!

emma ::emmas designblogg:: sa...

Haha, vasen från Lagerhaus köpte jag igår, utan att ha sett det här innan! Den är så himla fin, tycker jag.

Gud så snyggt ni har det!

Anna S sa...

Har precis hittat hit, till din fina och grymt inspirerande blogg!!! :) Extra kul att du också har en liten bebbe i magen eftersom jag själv jäser för fulla muggar (21 + 5). Har någon slags blogg om vårt sommarhus i Dalarna på hold, men du inspirerar till att blåsa liv i den igen. Svammel, svammel, men ville bara säga att du gör ett fint jobb! Jag kikar tillbaka! Kram från en annan blivande mamma

Andrea sa...

Vilken fantastiskt inspirerande blogg du har! Hittade hit för första gången idag och man blir ju så lycklg när man hittar de där guldkornen bland de mängder av bloggar som finns! Måste få fråga var du hittat den vackra karaffen?

FRIDASFINA sa...

Hej!

Emma; ja visst är vasen fin! Gillar "circuskänslan" i gulddekoren. Jag köpte den på rea i somras, men nu såg jag att de har kvar den i sortimentet till fullpris, så jag gjorde nog ett fynd!

Anna S; tack så mycket!

Andrea; Åh, vad kul att du gillar min blogg! Karaffen är ett 25-kronors-fynd från den lokala antikhandeln här i lilla Östhammar, den lila vasen kommer från butiken Notre dame i Köpenhamn, 70-tals ljuslykta i mässing = loppis, "ljusglas" i lila fattigmanssilver från House doctor, brun vas = ikea.

Att ha det gott sa...

Åhh vilka fina tips
jag bor i Uppsala men kände inte till dessa butiker

Linn sa...

Hej Frida!

De vita lådorna i sovrummet var ju jättefina! Sådana vill jag också ha, har ni snickrat underredet själv? Din händige man kanske?

mvh
Linn