måndag 13 juni 2011

Mint, vintage and some more...


Byrå i rätt nyans av Mimmi Staaf

Kudde Ohoy, snart på modelmini.se = ! Och som tapet hemma hos oss=?!
Jag nattdrömmer lite istället för dagdrömmer. Det går åt helvete med
koncentrationen ikväll. Det blir inget mer jobbat nu...
Tänker på annat istället, som det här till exempel:

Det här vill jag göra hemma:

  • Måla en ljus-mint-turkos vägg
  • Tapetsera med Elisabeth & Otto Dunkers tapet Ohoy
  • Flytta ungarnas rum till arbetsrummet-gästtoan-gästrummet
  • Bygga en lekstuga med muminhus-feeling (fast absolut inte blått)!
  • Plantera mera
  • Städa. Städa. Städa...

Det här vill jag göra på jobbet/n:

  • Hålla kurser med modelform (håller tummarna för ett par offerter inför hösten)
  • Skaffa nya kul uppdrag för modelform
  • Göra tidning för modelmini! (web + print)
  • Egen produktion för modelmini! (Prints + prylar)
  • Få upp all (förbannad) vintage på modelmini.se...
    (så synd att det ligger hos oss och bara väntar på att jag ska få tiiiid)...
  • Och tjäna lite pengar ibland....

Det här vill jag göra med familjen:

  • Göra något med Olle-Bror, bara han och jag! Åka någonstans
    över dagen, hitta på nåt, bygga, pyssla, prata?
  • Fatta att Svante inte är bebis längre och njuta av den sista tiden
    innan han börjar på dagis...
  • Gotland vore fint att se!
  • En middag på en schysst restaurang med E skulle passa bra!

2 kommentarer:

magasinprojektet sa...

Superfin mintfärg! Blir nog snyggt på en vägg :)
/Emma

Mimmi Staaf sa...

Ho ho tack för bilden, säg till om du vill ha färgnummer! Passar på o tipsa om senaste möbeln(ligger på bloggen) som kanske är i din smak med tanke på kulören.. :-) Ni ser ut att ha det underbart ute på haga m.m...!